Dubline

In 2016 werkte Refreshworks met het volledige team mee aan een commercial. Door middel van een productie moesten wij een nieuwe dienst visualiseren voor de klant Dubline.

Wat is Dubline?

Dubline is een app waarmee je eenvoudig een tweede telefoonlijn op uw smartphone installeert. Hierdoor ben je professioneel altijd mobiel te bereiken op een gekozen vaste lijn. Zo houd je privé en zakelijk makkelijk gescheiden, op 1 toestel, waar je ook bent. Maar hoe gaat het maken van een dergelijke commercial?

Ennnnn…Actie!

Voordat een commercial tot stand komt moet er veel gebeuren. Dit begint natuurlijk bij het bedenken van concepten. Dit zijn veel dagen en soms nachten brainstormen en de gekste ideeën opschrijven. Uiteindelijk hebben wij onze visie gepitcht aan de oprichters van Dubline. Na overleg en goedkeuring van het concept was het tijd te gaan beginnen.

Nadat het script dus helemaal staat wordt er gekeken welke acteurs de rollen gaan vervullen. Voor deze rollen hebben wij 70! aanmeldingen gehad. Er is een selectiedag ingepland en hebben de perfecte kandidaten mogen verwelkomen om deel te nemen in de video.

Op een druilerige zondag gingen wij op pad. Er waren diverse attributen en locaties nodig voor de opnames. Locaties waren in Alphen aan den Rijn, Waddinxveen en Amsterdam. Met meerdere voertuigen reden wij met alle spullen, crew, visagist en acteurs rond. Op zo’n dag moet alles goed gaan… en dat ging gelukkig ook.

Na een lange voorbereiding, scoutings, veel regelen, opnamedag en het editten mogen wij als Refreshworks en de goede samenwerking met Dubline heel erg trots zijn op het eindresultaat. Hier is het uiteraard niet gebleven. Om het geheel nog meer kracht bij te zetten is Refreshworks, als digital agency, ook aan de slag gegaan met de online distributie van de commercial. Klik op de onderstaande video en maak kennis met Dirk Dubbel.

https://www.youtube.com/watch?v=DcxekawAFrc

Motion Designer

Ongewoon Sterre

Trots… Dat is wat iedereen is die heeft meegewerkt! Na weken filmen, zweten, dansen, acteren en monteren is het dan eindelijk zo ver! De nieuwste serie van Netkids is nu live en heet (ON)Gewoon Sterre. De serie gaat over een doodgewoon tienermeisje die gek is op dansen en mode. Sterre ontdekt dat zij de uitverkorene is en de taak krijgt om als superheld de stad te behouden van al het kwaad. Het is echter wel een geheim die zij moet dragen, want niemand mag hier achter komen, zelfs haar familie en vrienden niet. Met hulp van haar mentor Justine Sterre elke keer weer in haar missies. Een van de bijzonderheden is dat veel bekende Nederlanders een rol spelen in de serie. Dit zijn bijvoorbeeld de jongens van B-Brave en Doris Leeuwin.

Ongewoon Sterre wordt uitgezonden op het nieuwe platform genaamd Netkids. Tot op heden waren er weinig Nederlandse kinderseries die meegaan met de tijd. Op dit platform zijn verschillende series te vinden met spannende verhalen die speciaal zijn gemaakt voor kinderen. Het leuke van dit platform is dat het verschillende kinderen de kans geeft om hun talent te ontdekken als acteur. Daarnaast worden kinderen geïnspireerd door de spannende avonturen.

Vanaf 15 januari is de serie online en zal elke week een nieuwe aflevering verschijnen. Het eerste seizoen van Ongewoon Sterre bestaat uit twaalf afleveringen. Voor ouders en kinderen die de series willen bekijken kunnen naar www.netkidsonline.nl. Dat betekent dat het vanaf nu ‘bingewatchen’ geblazen is! Oftewel… puur genieten!

Intern | Motion Designer

Sprout 25 onder de 25 van 2015

Bekijk hier het originele artikel: http://www.sprout.nl/lijsten/25-onder-de-25-van-2015/refreshworks

Diederik Klever (23)

Wat: Animatie- en mediastudio

Sinds: 15-06-2012

Omzet 2014: niet openbaar

Medewerkers: 2 freelancers, 2 stagiaires en 1 parttimer

Waar: Alphen aan den Rijn

Website: Refreshworks.nl

Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?

Tijdens mijn opleiding interactief vormgeven was ik altijd al druk bezig om mezelf verder te specialiseren. Mijn interesse in bewegend beeld, waaronder animatie, werd steeds groter. In die periode heb ik zelfstandig leren werken met After Effects en ben ik vanuit huis opdrachten gaan uitvoeren voor vrienden en kennissen. Omdat dit steeds beter ging lopen heb ik besloten van mijn hobby mijn werk te maken. In juni 2012 heb ik me officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en begin 2014 heb ik me gevestigd in het iFlow ondernemingshuis. Ondertussen zijn we na een jaar alweer verhuisd naar een groter kantoor en hebben we het team uitgebreid.

“Ik wil altijd meer dan er al is en echt mijn eigen ideeën ontwikkelen”

Passie voor het vak, mijn visie de vrije loop laten en de drang om succesvol te zijn is voor mij een reden om volledig te gaan voor Refreshworks. Ik wil altijd meer dan er al is en echt mijn eigen ideeën ontwikkelen. De combinatie van animatie, video en onze aanvullende services maakt het interessant als bedrijf. Iedere week loopt weer anders bij Refreshworks.

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van jouw branche?

Refreshworks is onderscheidend omdat we in twee segmenten actief zijn: namelijk corporate (vaste cashflow) en entertainment (prestige). In de entertainment sector werken we samen met grote platenmaatschappijen als Sony Music, RedOne Records en D.E.M.P. Hier zijn al mooie opdrachten uit voortgekomen, voor artiesten als Miley Cyrus en Pitbull. De samenwerking met Sony Music is voor Refreshworks een mijlpaal geweest. Sinds deze samenwerking zijn we bekender geworden in de entertainmentbranche, wat ons steeds meer opdrachten oplevert.

“Content is de toekomst”

Ook onderscheiden we ons als jong bedrijf dat met veel enthousiasme en kracht 24 uur per dag actief is. Wij staan klaar voor iedere uitdaging en werken aan zeer diverse opdrachten. We leveren niet alleen de animatie, maar ook aanvullende diensten voor de klant. We ontwikkelen alles van begin tot eind en geven advies bij het inzetten van de content. Onze visie: content is de toekomst.

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen?

Het werkt positief. Mensen raken enthousiast als je ze vertelt over je vak en nemen meer van je aan. Een voordeel is ook dat wij anders naar oplossingen kijken dan een gemiddelde ondernemer. Dit omdat we nog jong zijn, niets te gek is en omdat we open staan voor nieuwe ideeën. We kijken creatief naar een project, in oneindige mogelijkheden. Ik ben ervan overtuigd dat dit in de huidige tijd alleen maar belangrijker zal worden, omdat er steeds meer jonge ondernemers bij komen.

Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?

Vaste relaties worden steeds belangrijker voor ons. Daarnaast willen we ons team verder uitbreiden tot een team dat volledig voor het bedrijf gaat. Zo kom je verder en halen we ons uiteindelijke doel te behalen, een professionele speler in de animatiewereld. Voor nu is ons doel internationaal gaan. Om te beginnen: Amerika veroveren!

Creative Director